17 квітня, 2018

Як попередити розвиток хронічного професійного стресу під час роботи з людьми


Як попередити розвиток хронічного професійного стресу під час роботи з людьми 

1. Опануйте стратегією вибіркового сприймання (процесом прийняття рішен­ня про те, на чому сконцентрувати увагу: на негативному чи позитивному). Не давайте думкам опановувати Вами. Навчіться усвідомлювати позитивні аспекти ситуації та знижувати (не відкидати!) важливість неприємних аспектів. З цією ме­тою використайте такі прийоми:
  складіть перелік ситуацій, які Вас наразі турбують, та перелічіть їхні позитивні сторони;
  перед сном (або у інший зручний час) пригадайте все гарне та приємне, що відбулося з Вами сьогодні.
2. Зробіть своє життя святом (навчіться «нюхати троянди»). Життя може стати святом, якщо віднайдете час для його святкування, а тому:
  сконцентруйтеся на всьому гарному, що є у Вашому житті;
  сформуйте у себе звичку дякувати долі (радіти тому приємному, що Ви маєте);
• якщо Ви досягли якоїсь мети, навіть малої, дозвольте собі насолодитися успіхом її досягнення, не починайте одразу ж ставити перед собою нову мету. Святкуйте свої досягнення.
  сприймайте життя з усією повнотою. Для цього докладіть свідомих зусиль, змініть звичні способи дій (наприклад, вибір різних маршрутів до місця ро­боти, форм проведення семінарів, нарад, звітів, взаємодії з учнями тощо).
3.  Навчіться використовувати гумор як буфер між стресовою ситуацією та Ва­ми.  Перегляньте кінокомедію, журнал коміксів. 
4. Поспілкуйтеся у групі соціальної підтримки. Це створює почуття причетності, почуття того, що тебе сприймають і люблять таким, який ти є, а не тому, що ти можеш щось зробити для когось.
5. Спробуйте дотримуватись деяких правил щодо організації своєї діяльності: 
   а) правила, які стосуються безпосередньо Вас:
 Визнайте, що в житті нічого немає завершеного. Ви помиляєтеся, якщо вважаєте, що зможете закінчити абсолютно все, що потрібно, вчасно й нічого не забувши.
  Якщо перед Вами поставлене якесь завдання, запитайте себе: «А чи мушу я це зробити саме зараз і чи буде це важливо через п’ять років?»
• Зосередьтесь лише на одній справі протягом певного проміжку часу; намагайтеся не виконувати кілька справ одночасно.
  Пам’ятайте, що Ваш час - цінний і що ним потрібно дорожити. Якщо маєте можливість, то заплатіть іншій особі за виконання  роботи, яка Вас надто стомлює.
  Зазначте період, коли Ваша щоденна робота буває найпродуктивнішою. Враховуючи власний ритм продуктивності, можна вдосконалити свою працездатність.
• Заплануйте перерви в заняттях, які стомлюють Вас через тривалість або ін­тен-сивність. Робіть перерви до того, як відчуєте напруження та втому.
 Намагайтеся зробити Ваш графік гнучким.
 Пам'ятайте, що Ваші переконання істинні лише деякий час, а тому будьте відкритими для нових ідей.
 Щоразу нагадуйте собі про те, що не є важливим для Вас, та про те, що Вам дійсно потрібно. (Але зауважте: якщо те, що Вам потрібно, не сприяє розвит­ку нашого духу й розуму, то це — марнування часу).
 Час від часу намагайтеся побути на самоті.
 Потурбуйтесь про правильне харчування та комфортну ситуацію на роботі. Визначте для себе збалансовану дієту. Не дозволяйте «зайвому» шуму з вашого оточення вибивати Вас зі стану рівноваги.
    б) правила стосовно Вашої взаємодії з іншими людьми:
 Посміхайтесь якомога більшій кількості людей – це  допомагає знизити рівень ворожості.
 Дякуйте людям, якщо вони роблять Вам щось приємне.
 Вчіться слухати розмову інших людей мовчки, не дозволяючи собі втручатися, підштовхувати їх якимось чином.
 Не заважайте іншим людям робити те, що Ви б зробили швидше.
• Зміцнюйте стосунки з друзями та знайомими, намагайтеся зробити їх ближчими.

      Шукайте свій власний спосіб самовідновлення: активний відпочинок; фізичні вправи; спорт; туризм; прогулянки; хоббі; музика; творчість; спілкування з друзями або домашніми улюбленцями; водні процедури; масаж; аромотерапія; медитація, релаксація або аутогенне тренуван­ня тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар