Розвиваючі ігри для дитини із ЗПР і аутизмом

За посиланням можна завантажити ігри і використовувати вдома у заняттях з дітьми із затримкою психічного розвитку та дітьми з аутизмом: 

https://osobluvadutuna.com.ua/category?tag=13


Розвивальні ігри для дітей з аутизмом

1. Прості рольові ігри.
Не всі полюбляють такі ігри. Але варто спробувати зацікавити дитину, адже основною рисою дітей з РАС є саме те, що вони не грають в такі ігри. Спробуйте ініціювати рольові ігри, наприклад:
- Грати в «школу» або «дитячий садочок» . Батьки можуть виступати учителями, а дитина учнем, а потім мінятись місцями. Це чудово тренує навички комунікації.
- Грати у «песиків», шукаючи заховані предмети, це може бути мячик, книжка, іграшковий ведмедик та інші улюблені іграшки. Або частики конструктора чи пазла. А знайшовши усі – зібрати фігуру чи скласти пазл.
- Гра в «шпигуна» або «спецагента». Оберіть та сховайте предмет, добре відомий дитині, опишіть його якомога детальніше та запропонуйте дитині його знайти. Потім поміняйтесь місцями. Якщо для дитини це поки важко, поставте перед нею на столі 2-3 предмети, опишіть один та запропонуйте обрати.
- Грати у залізну дорогу чи автостраду. Уявіть, що ви перевізники, наприклад «Нової пошти»)) та перевозите різні вантажі. Можна включити уяву на повну та вивчити заодно, що полюбляють їсти різні тварини, що потрібно для навчання в школі, чим лікарі лікують пацієнтів та багато інших речей.
- Грати у «лікарню». Уявити себе лікарями Айболитами та лікувати усіх наявних тварин – іграшкового ведмедика, песика, у якого відірвалось вухо, качечку. Хвороби можна вигадати різні, корисно було б, знаючи, що дитина боїться капати вушка, «програти» цю ситуацію з іграшкою.
- Грати в «котика» і «мишку», бігаючи один від одного.

2. Динамічні ігри.
Танцюйте! Уявіть, що ви готуєтесь до виступу та вчите нові рухи – включіть динамічну музику та показуйте рухи, які дитина повинна повторити за вами. Можете танцювати з різними предметами: з м’ячем, іграшкою, стрічкою. А потім поміняйтесь місцями та повторюйте рухи за дитиною.
«Полоса перешкод» - підготуйте перешкоди, які дитина повинна подолати на шляху до призу. Приз повинен бути досить привабливим, щоб до нього дістатись! А перешкоди безпечнити – подушки, м’які іграшки тощо. Гра спрямована на розвиток координації, а також допоможе дитині відчути своє тіло.

3. Творчі ігри.
Не забувайте про пальчикові фарби!
Не всі діти з діагнозом аутизм полюбляють бруднити руки, однак варто спробувати. Використання пальчикових фарб допоможе розширити сенсорні відчуття дитини. Пальчиками можна малювати візерунки, клякси, а паралельно вивчати кольори та отримувати нові тактильні відчуття.
Лайфхак: зручно використовувати пальчикові фарби у ванній, тоді їх легко відмити.

4. Навчання під час карантину.
Звичайно ,одними іграми не варто обмежуватись.
Важливо не розслаблятись та продовжувати навчання під час карантину. Адже дотримання режиму та безперервне навчання є одним з головних "ключів" на шляху до успіху дітей з РАС. Використовуйте кожну можливість, щоб навчити дитину чомусь новому.

Можливо спробувати для домашнього навчання дітей з РАС використовувати засоби альтернативної комунікації, насамперед піктограми. Піктограми допомагають дітям висловлювати свої потреби, пізнавати світ навколо та комунікувати в цілому.

Як ми знаємо, саме комунікація є слабкою рисою дітей з РАС. Тому варто стимулювати та заохочувати її усіма можливими методами. І піктограми чудово допомагають у цьому процесі.

Піктограми можна «читати» абсолютно по-різному:
- Власне, читати книжку за піктограмами
- Складати історії за картинками
- Шукати однакову піктограму та персонажа на ілюстрації
- Учити з дитиною правила поведінки на прикладі головних героїв
- Розгадувати загадки в кінці кожної книжки
- Привчати дитину до роботи з книжкою, адже це також діло звички. Діти насправді не часто самостійно проявляють цікавість до книжок.

Ще одним важливим фактором успішного навчання вдома є дотримання режиму.

Карантин не означає, що потрібно відмовлятись від звичного режиму. Регулярні заняття та розпорядок дня не тільки впорядкують день, але і допоможуть дитині з РАС відчувати себе безпечно та знизять рівень тривожності (завдяки передбачуваності подій).

Радимо використовувати візуальні розклади для підтримання режиму дня.

Маленька порада: не застрягайте на одному занятті. Щоб дитині було цікаво та вона не втомлювалась, радимо переключатись від одного виду активності до іншого: від гри в «кішки-мишки» до малювання, від навчання до танців, від танцювання до відпочинку.

Орієнтуйтесь на темп дитини, пропонуйте їй нові ігри та заняття, якщо бачите, що їй стає нудно.
І тоді ви станете чудовим компаньйоном для ігор!
А час карантину пройде швидше та з користю!


Приклад пікторгам

Дидактичні матеріали для самостійного використання батьками та педагогами:

Українські казки за піктограмами:


Графічний диктант (відтворити зображення за зразком):



Послідовність за кольором та формою:



Малюємо не відриваючи олівець від паперу:






Знаходимо і називаємо предмети:




Зафарбовуємо кружечки у відповідній послідовності кольорів:


Шукаємо картинки:



Викладаємо зображення за допомогою паличок:






Складаємо личико:


Проходимо 3D лабіринти:

Немає коментарів:

Дописати коментар