Профілактика конфліктів в класних колективах
ü Пам’ятайте, що конфлікти набагато легше попередити, ніж
завершити. Чим гостріше і довше конфлікт, тим важче його закінчити. Вчіть школярів
захищати свої законні інтереси без конфліктів.
ü Ніколи не
перетворюйте учнів на інструмент боротьби з адміністрацією школи, іншими вчителями, батьками школярів. Таким чином, ви і своїх цілей не доб’єтеся, і думку про себе колег і учнів
зіпсуєте.
ü Постійно
вчіться контролювати свої негативні емоції, вчіть цьому школярів. В процесі спілкування такі емоції виконують негативні функції.
Донесіть до дітей, що негативні емоції:
- роблять руйнівний вплив на здоров’ї того, хто злиться;
- погіршують якість мислення;
- знижують об’єктивність оцінки тих, що оточують;
- за законом емоційного зараження викликають у
відповідь неприязнь у партнера по спілкуванню.
ü Ніколи не з’ясовуйте відношення з дітьми, батьками школярів, колегами в присутності учнів.
ü Не прагніть
радикально, швидко, лобовими методами переробляти учнів. Перевиховання і виховання школярів – процес тривалий, що вимагає від вчителя терпіння, розуму, такту і обережності.
ü Оцінюючи
результати навчання і поведінку школяра, завжди спочатку звертайте увагу на те, що йому вдалося зробити і чого досягти. Лише після цього доречно і менш конфліктно сказати про недоліки учня. Опора на позитивне
в навчанні і вихованні учнів, по-перше, дозволяє підвищити ефективність роботи
вчителя, по-друге, сприяє профілактиці конфліктів між педагогами і школярами.
ü Ніколи на
своїх уроках не давайте негативних оцінок діяльності і особи інших вчителів, адміністрації школи, батьків.
Правила для конструктивного вирішення конфліктних педагогічних ситуацій
Правило 1. Не намагайтеся за кожним негативним вчинком учня побачити лише
негативні мотиви.
Правило 2. Сумлінно
готуйтесь до уроку, не допускайте ні найменшої некомпетентності у викладанні
свого предмету.
Правило 3. Учні схильні
краще виконувати розпорядження вчителів при опосередкованому способі впливу.
Правило 4. Учня можна
змінити на краще за допомогою спеціальних засобів оцінювання його особистості.
Правило 5. Спільна
діяльність зближує людей і підвищує їхній авторитет.
Правило 6. Передбачливість
і коректність поведінки учителя знижують напруження в спілкуванні.
Немає коментарів:
Дописати коментар