09 жовтня, 2023

Психологічна техніка

Психологічна техніка "ЛИСТ ГНІВУ"
Психологічна техніка, призначена для роботи з пригніченими почуттями, зокрема - гнівом.
Мета - дозволити собі висловити почуття, які колись було заборонено висловлювати.
Цей лист не призначений для передачі адресату, він пишеться заради опрацювання та звільнення від негативних почуттів.
Суть її проста і виконується за принципом завершення незакінчених речень, вам потрібно буде їх дописати в абсолютно довільній формі, уявляючи, що ви звертаєтеся до конкретної людини, до якої у вас виникли негативні емоції. Це важливий момент - воно повинно бути адресовано конкретній особі (не хвилюйтеся, це лист залишиться в вашому повному розпорядженні, відправляти і давати його читати нікому не потрібно).
Якщо ви все пропишете від душі, то ефект емоційного очищення гарантований, оскільки в цьому листі задіюється дуже широкий діапазон емоцій, і ви як би «переходите по містку» з одного стану в інший. Отже, закінчіть такі речення, почавши свій лист зі звернення до адресата:
- Мені не подобається…..
- Мене виводить з себе ............
- Мені набридло……………….
- Я не можу…………..
- Мені потрібно (потрібна) ............ ..
- Я ображаюся………………
- Мені сумно………………
- Мені шкода……………..
- Я відчуваю……………..
- Я хочу………..
- Мене турбує ...............
- Я боюсь…………….
- Мене лякає ............... ..
- Я турбуюсь…………….
- Я жалкую………………
- Мене можна звинуватити .....................
- Я співчуваю……………..
- Мені необхідно………..
- Будь ласка, вибач мене за ................
- Я хотів/ла б…………….
- Я розумію………………..
- Я вдячна/ий…………….
- Я люблю……………….
- Я сподіваюся…………
Ця вправа так само добре допомагає, коли емоція вже «не свіжа». Тобто, образлива або неприємна ситуація вже давно пройшла, а осад від неї ще залишився. Емоції, які накопичилися всередині нашого тіла не мають терміну давності, тому працювати з ними і «чистити» свій внутрішній світ можна в будь-який зручний момент.
Автор техніки: Надія Татаренкова

Немає коментарів:

Дописати коментар