11 листопада, 2021

Техніка «Малювання на склі»

 

Вода здатна вбирати негативну енергію і позитивно впливати на психіку дитини. Ігри з водою заворожують кожну дитину і дають можливість емоційно розрядитися і отримати новий досвід.

Перед тим як запропонувати дитині скло, треба обов'язково обробити його кромку з метою дотримання техніки безпеки. На відміну від малювання на папері, скло дарує нові візуальні враження і тактильні відчуття. Дітей захоплює сам процес малювання: гуаш (саме її властивості краще підходять для малювання по склу) ковзає м'яко, її можна розмазувати і пензлем, і пальцями, так як вона не вбирається в матеріал поверхні і довго не висихає.

Краще малювати на склі великих розмірів, наприклад, 25х40см або 40х70см, - на них є, де розвернутися. Прямо в процесі малювання скло можна промити мокрою губкою, нанести новий малюнок, знову змити. Так і роблять тривожні діти. Часто трапляється, що хтось виливає на скло багато води, переганяє її з боку в бік, збирає губкою, змішує з фарбою і т.д. Така манера характерна для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, які мають проблеми афективно-особистісного плану. Простір активності дитини розширюється за рахунок витікання води за межі скла. До того ж консистенція води значно відрізняється від фарби. Менша щільність і плинність збільшують швидкість маніпуляцій, прибирають статику і конкретику зображень. За рахунок того, що фарба не вбирається, скільки б різнокольорових шарів ні наносилось, під ними завжди буде просвічуватися прозора основа. Завдяки цим властивостям зображення на склі сприймається як миттєве, тимчасове, позбавлене монументальності і сталості. Тільки намітки, гра, можна не нести відповідальності за результат, так як результату і немає. Дитина ніби не малює, а тренується малювати, і відповідно, має право на помилки і виправлення, без хворобливих переживань про вже зроблене, яке не змінити. Описаний прийом використовується для профілактики і корекції тривожності, соціальних страхів і страхів, пов'язаних з результатом діяльності ( «боюся помилитися»). Підходить скутим дітям, так як провокує активність. Розкриває дітей, «пригнічених і затюканих» зауваженнями вчителів і батьків, навчальними неуспіхами, навантаженням, непомірними вимогами. Спільне малювання на одному склі як проблемна ситуація провокує дітей встановлювати і підтримувати контакти, формувати вміння діяти в конфлікті, поступатися або відстоювати позиції, домовлятися.

Немає коментарів:

Дописати коментар